سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاور حرفه ای سئو سایت

الگوریتم کبوتر گوگل چه می باشد و چه تاثیری روی جایگاه وب سایت شم

    نظر

الگوریتم کبوتر گوگل چه می باشد و چه تاثیری روی جایگاه وب سایت شما دارد؟ 

الگوریتم کبوتر چیست؟ 

 

چیزی که در اولِ این مقاله گفتم تنها برای آشنا کردن شما با الگوریتم کبوتر بود . ولی شرایط فعلی میخواهیم ببینیم که دقیقا الگوریتم کبوتر چه میباشد و چه گونه فعالیت فعالیت می نماید  .

الگوریتم کبوترمی‌دانید که گوگل یک موتور جست و جو است که کارش با محتواست ولی چیزی که دیدنی است , این است که حال حاضر دیگر صرفا نوشته و تصویر و صدا برای گوگل محتوا نیستند بلکه مکان ( لوکیشن ) نیز محتوا به اکانت می‌آید! گوگل نیز به خاطر این‌که بتواند از این محتوا به صدق به کار گیری کرده و عمل را برای کاربرانش راحت‌تر بکند , الگوریتم جدیدی ساخت کرده و نام آن را کبوتر نهاده است . این الگوریتم در سال 2014 به وسیله گوگل معرفی شد

https://ismaeilsahab.ir/pigeon-algorithm/

الگوریتم کبوتر چه طور فعالیت می‌کند؟

الگوریتم کبوتر گوگل 

 

در‌صورتی‌که تا بحال از گوگل برای جست و جو استعمال کرده باشید , حتما متوجه شده‌اید که وبسایت‌های متفاوت در گوگل جایگاه دارا هستند . برای مثال فرض نمائید عبارت ( بازاریابی چابک چه است ( را جست و جو میکنیم .

 

سکو بندی در گوگل

 

درین عکس می بینید که وب سایت نوین سکو یک و تسکولو درجه دو را داراست و این مراحل همچنین ادامه پیدا مینماید . حال مورد اینجاست که گوگل برای این‌که برای هر وب سایت , رتبه‌ای گزینش نماید , کلی میزان دارااست که میتوانید آنان را بصورت بدون نقص در مقاله 200 فاکتور اصلی رتبه‌بندی در گوگل بخوانید . ولی تا به درحال حاضر هرگز مکان و مسافت شما از عبارت مورد نظرتان یکی معیارهای گوگل برای سکو بندی نبوده است تا این‌که الگوریتم کبوتر معرفی شد! درحال حاضر یعنی چه؟

 

خواهشی که نخستین مقاله از شما کردم , یادتان است؟ شما زمانی عبارت ( کافه‌های نزدیک اینجانب ( را جست و جو کردید , گوگل یکسری پیشنهادات برای شما نمایش بخشید . اکنون فرض فرمایید که همین عبارت را در شهر دیگری جست و جو فرمایید . آیا گشوده نیز گوگل همین توصیه ها را برای شما نمایش خواهد داد؟ مسلما نه! درحال حاضر پاره ای تخصصی‌تر بخواهم بیان کنم , الگوریتم کبوتر , الگوریتم جست و جوی‌بار شمارا با الگوریتم وبسایت‌های دارای ارتباط انطباق میدهد و هر یک که از نظر مکانی به شما نزدیک‌تر باشند را به ترتیب برای شما نشان می دهد .

 

الگوریتم کبوتر چه تفاوت‌هایی تولید کرده است؟

 

پس از این که گوگل الگوریتم کبوتر را وارد موتور جست و جویبار خودش کرد , تغییراتی در کاغذ حاصل جست و جو ( یا این که به عبارتی SERP ) ساخت شد که در جایگاه بندی اکثری از تارنما ها تاثیر گذاشت . برای مثال فرض فرمائید که یک کافه ( می بینید چقدر به کافه عشق دارم! ) در ناحیه گیشا موجود است . در صورتیکه گذشته از این که الگوریتم کبوتر اعمال شود , شما عبارت ( کافه‌های عالی تهران ( را جست و جو می‌کردید , ممکن بود که نام این کافه را نیز در فهرست گوگل ملاحظه کنید . ولی پس از این‌که این الگوریتم اعمال شد , نام این کافه از این فهرست تمیز شد! این تا حدی به خسارت کافه است , نه؟ ولی مدام نیز اینطور نیست . چرا؟ زیرا از سوی دیگر چنانچه شما عبارت ( کافه‌های عالی در گیشا ( را سرچ فرمایید , احتمال مضاعف نام این کافه را خواهید مشاهده کرد .

https://ismaeilsahab.ir/google-bert/

این نمونه به ما نشان میدهد که الگوریتم کبوتر با این که ممکن است برخی موردها را در حاصل جست و جو به ما نشان ندهد , ولی همین مورد را در یک عبارت جست و جو ( یا این که به عبارتی query ) دیگر برای شما می آورد . در مجموع , الگوریتم کبوتر همت می‌نماید حاصل جست و جو را هرچه بیشتر جزئی و فردی سازی بکند و معیارش نیز برای این عمل , حالت مکانی شما و هم مسافت فیزیکی شما با عبارت مورد نظرتان است .

 

مطلبی که راجع‌به تغییرات ساخت شده بوسیله الگوریتم کبوتر خدمت‌تان پهنا کردم , یک چیز خیلی کلی و همگانی بود . البته هم اکنون می خواهیم مقداری عمیق‌تر و تخصصی‌تر وارد این دعوا بشویم . آماده‌اید؟ متخصص‌هایی که در مورد بهینه سازی سایت عمل داشتند , مقداری درباره ی الگوریتم کبوتر دو دل بودند! یعنی حقیقتا نمی‌دانستند که ابدا این الگوریتم عالی است یا این که بد؟ بیشتر به نفع کیست؟ استفاده کننده یا این که وبسایت؟ یا این که ضررش برای کی بیشتر است؟ اکنون برای اینکه بتوانند بدین سوالهای جوابی بدهند و دقیقا بدانند که الگوریتم کبوتر چه تفاوت‌هایی تولید نموده است , یک وبینار تخصصی خط مش انداختند و دیگر خودتان بقیه‌اش را می دانید . . .