سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاور حرفه ای سئو سایت

اسپم چه چیزی است؟

    نظر

 

اسپم چه است و چگونه آن‌ها‌را شناسایی کنیم؟ 

اسپم به معنای پیام الکترونیکی است که بدون خواهش گیرنده و برای افراد بی‌شمار نبی می شود  .

یکی مشهورترین انواع اسپم , هرزنامه‌ها میباشند ولی اسپم می تواند شامل اسپم در پیام‌رسان‌ها , اسپم در گروه‌های خبری , اسپم در بخش نظرها وبلاگ‌ها و مواردی از این قبیل باشد.

https://ismaeilsahab.ir/spam/

به سوءاستفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند : پست الکرونیکی , مسنجر , گروه‌های خبری ایمیلی , فکس , پیامک و . . . برای ارسال پیام به تعداد زیاد و به صورت تحمیلی اسپم می‌گویند و با توجه به هزینه ناچیز این روش نسبت به پست سنتی که در گذشته برای ارسال پلاک به پلاک تبلیغات مورد به کار گیری قرار می‌گرفت و همچنین ناقص بودن قوانین بین‌المللی برای محدود کردن هرزنامه , این قبیل ایمیل‌ها در مرحله وسیعی ارسال می گردند.

spamming

رویارویی با اسپم

برای رویا رویی با نامه‌های الکترونیک اجباری تاکنون روش‌های متعددی ساخت شده و این مراحل با توجه به ابعاد گسترده آن , همچنان ادامه دارد . بهترین تکنولوژی‌ ای که در حال حاضر برای توقف اسپم موجود است , استفاده از نرم افزارهای فیلترینگ است . این مدل برنامه‌ها‌ , وجود کلید واژه‌های خاصی را در خط زمینه پیام , بررسی و در صورت شناسایی آنها , نامه الکترونیک مورد نظر را حذف می‌‌‌کنند .

فیلترهای اسپم

فیلتر اسپم , نرم‌افزاری است که به سرویس‌دهنده ایمیل یاری می‌نماید تا از عبور اسپم‌ ( هرزنامه‌ ) دوری کند . این فیلتر این کار را معمولاً با شناسایی فرستنده آدرس اینترنتی یا کلماتی که در زمینه و متن پست الکرونیکی به کار رفته انجام میدهد . این فیلترها سعی در تشخیص این دسته ایمیل‌ها و دوری از ورود آن ها به صندوق‌پستی کاربرانشان یا نشانه‌گذاری آنها به‌عنوان اسپم می کنند . فیلتر تطبیقی , نوعی از فیلتر است که میتواند اشتباهاتش در تشخیص اسپم‌ها را اصلاح کند و با آشنا شدن بیشتر با عبارات یا حقه‌هایی که در اسپم‌ها به‌کار میرود در تشخیص اسپم‌ها خوب تر و دقیق‌تر فعالیت کند . فرستندگان اسپم هر روزه در اکنون به کارگیری از ابزار و روش‌های پیچیده‌تری برای عبور دادن نامه‌هایشان از فیلترهای اسپم تطبیقی می باشند .

مهم‌ترین شیوه مقابله با اسپم , آموزش کاربران اینترنت است . برخی توصیه‌های شخصی نیز در این باره عبارت از :

اول : تلاش فرمائید دو آدرس اینترنتی داشته باشید ; یکی را برای ثبت‌نام در سایت‌ها به کار گیری نمائید و از دیگری برای ایمیل‌های خصوصی‌تان به کارگیری فرمائید .

دوم : در شرایطی که میخواهید در وبلاگتان آدرس ایمیلتان را بنویسید به جای استفاده از کاراکتر @ از عبارت های مشابه مانند «ات» استفاده فرمائید تا توسط موتورهای جست‌وجو مورد جست‌وجو قرار نگیرید .

سوم : به هیچ عنوان جواب اسپم‌ها را ندهید زیرا فرستندگان اسپم به واقعی بودن آدرس نشانی اینترنتی پی می‌برند و اسپم‌های بیشتری برایتان می‌فرستند .

چهارم : در‌حالتی که برای نشانی اینترنتی خصوصی‌تان نیز اسپم پیامبر شد بلافاصله آن اسپم را «بلاک» کنید . برای دیگر اکانت‌هایتان هم می توانید این کار را انجام دهید .

پنجم : تلاش کنید حتی‌الامکان از عضویت در گروه‌ها و سایت‌ها بپرهیزید زیرا برخی سایت‌ها ایمیل‌های کاربران خود را به شرکت‌ها می‌فروشند و این شرکت‌ها از آن ایمیل‌ها برای پست کردن اسپم به کارگیری می‌نمایند .

ششم : به هیچ عنوان گول عنوان‌های وسوسه کننده ایمیل‌ها را نخورید.

https://ismaeilsahab.ir/google-bert/

هفتم : پست الکرونیکی های خود را در outlook کنترل فرمائید , به این دلیل که outlook این قابلیت و امکان را به شما می‏دهد تا براحتی آدرس اینترنتی را در پوشه junk Mail دریافت فرمایید و بعدا در زمان مناسب نسبت به پاکسازی آن‌ها اقدام کنید .

اس ام اسهای ناخواسته , ایمیل هایی که بدون توصیه و به اجبار دریافت می‏کنید , تلفن هایی که به شما می‏شود برای تبلیغات و . . . هر رویکرد ارتباطی که شما بصورت ناخواسته با آن مواجه می‏شوید تا به اجبار از محصول یا خبر یا خدماتی آگاهی پیدا فرمایید اسپم است و به شما توصیه می‏کنیم تا تحمل خود راکمی افزایش دهید , بدین استدلال که پس از گذشت کم زمانی شما می‏توانید تنها با بازدید عنوان یک مقاله به اسپم بودن آن پی برده و آنرا پاک فرمائید .

اگر برای بازه زمانی طولانی است که از اینترنت استعمال می کنید , بدون شک تاکنون تعداد زیادی از ایمیل‌های ناخواسته دریافت کرده‌اید . بعضی ادعا میکنند که شما‌را بسرعت ثروتمند می کنند . بقیه پیمان تولیدها یا خدمات تازه را می دهند . بعضی فضایی از صندوق پیستی شما‌را اشغال می نمایند و از شما می‌خواهند که نشانی اینترنتی را به بقیه ارسال فرمائید یا وب‌سایت مشخصی را ملاحظه کنید . در جامعه اینترنتی ایمیلهای بعضاً تجاری تحمیلی , “ اسپم ” نامیده میگردند . اسپم اثری بیش از مزاحمت برای استفاده‌کنندگان اینترنت داراست و بطور دور از شوخی بازدهی شبکه و سرویس‌دهندگان پست الکرونیکی را ذیل تاثیر قرار می‌دهد . و این به این دلیل است که فرستندگان اسپم از هزینه مضاعف زیر آدرس اینترنتی استعمال میکنند و صدهاهزار یا حتی میلیون‌ها ایمیل را در یک زمان ارسال می نمایند . حمله‌های اسپم پهنای باند زیادی را می گیرد , صندوق‌های پستی را پر می‌کند و زمان خوانندگان ایمیل را تلف می‌کند . گاهی می‌توان اسپم‌ها را از عناوین عجیب , غیرمنطقی و مضحکشان تشخیص داد .

آمار ذیل درصد ایمیل‌هایی را که در ماه‌های اخیر بعنوان اسپم تشخیص داده شده‌اند , به تفکیک ماه در نمودار و جدول تحت مشخص شده ‌اند .

برای این‌که بدانید اسپم‌ها بیشتر حاوی چه موضوعاتی هستند و هر زمینه یک‌سری درصد از کل اسپم‌ها را شامل می‌گردد , می توانید به جدول پایین نگاهی بیندازید :

( در قسمت آن گاه , در باب روشهای تقابل با اسپم‌ها برای شما خواهیم نوشت . )

به چه شکل با اسپم مقابله کنیم؟

اولین قدم برای دوری از اسپم داشتن یک پست الکرونیکی دیگر برای به کارگیری بعنوان آدرس اینترنتی کم‌ارزش است که می‌توانید بدین مراد به لیست استفاده‌کنندگان سرویس‌دهندگان نشانی اینترنتی مجانی نظیر Yahoo یا Hotmail بپیوندید . از این ایمیل برای مواقعی که نیاز به وارد کردن آدرس آدرس اینترنتی خود در سایتها دارید , به عنوان مثال برای دانلود کردن نرم‌افزارها , به کار گیری فرمایید . گاهی وارد کردن ایمیلتان , سبب ساز پیوستن شما به لیستهای ایمیلی می‌شود که خودتان نمی‌خواهید . با وارد کردن آدرس اینترنتی دوم خود , مطمین خواهید بود که اسپم‌ها به ایمیل حساس شما وارد نخواهند شود .

تمام عملکرد خود را برای دوری از ارسال آدرس ایمیل خود به تابلوهای پیام و گروه‌های خبری بکارگیرید . فرستندگان اسپم برنامه‌های کوچکی به اسم Bot برای جستجو در‌این مکانها می‌فرستند که بدنبال “ @ ” بگردند ( این نشانه به آن‌ها میگوید که عبارت یافت‌شده یک آدرس آدرس اینترنتی است ) . چنانچه میخواهید آدرس خود را روی این تابلوهای پیام بفرستید , دو گزینش دارید : اول اینکه از ایمیل دوم خود به کارگیری فرمایید ; و دوم اینکه , اگر شما به نیت پاسخ به دست آوردن از افراد دیگر آدرس خود را می‌فرستید , ممکن است بخواهید از نشانی اینترنتی دارای اهمیت خود به کار گیری نمائید , براین اساس بجای نوشتن آدرس نشانی اینترنتی خود بصورت معمولی , آنرا نظیر این مثال ارسال نمایید :

این فعالیت به توجه بیشتری از طرف کاربران دیگر برای ارسال ایمیل به شما نیاز دارد , ولی شما را از کشف توسط Botها مصون می‌دارد  .

https://ismaeilsahab.ir/google-freshness/

انتخاب پایان مشخصا برای گروههای خبری مناسب است . ممکن است به شما اجازه داده شود که شیوه نمایش آدرس نشانی اینترنتی خود را هنگام ارسال پیام تغییر دهید . ممکن است بتوانید حروف بیشتر به انتهای آدرس خود بیشتر فرمایید و آن را به چیزی تبدیل کنید که از لحاظ Bot ها متعلق به شما نباشد .

Botها نمی‌دانند که با این آدرسها چه کنند! اما فردی که این آدرس را روی گروه خبری می‌بیند خواهد فهمید که چه کند . اما بیشتر کاربران یک جمله با مضمون “ برای ارسال ایمیل PUTER را از آدرس حذف فرمائید ” بیشتر می‌کنند تا از سردرگمی احتمالی دوری کنند .