سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشاور حرفه ای سئو سایت

یک متخصص سئو ماهر چه خصوصیت هایی دارد؟


یک کارشناس سئو سایت ماهر چه خصوصیت هایی دارد؟ 

با توسعه و گسترش کسب و شغل های اینترنتی , بازار شغل ها دارای ربط مانند ایجاد محتوا و یا این که ساخت وب سایت و . . . نیز داغ شده‌است ; یکی‌از تخصص‌هایی که‌این روز ها مضاعف موردنیاز است ; کارشناس سئو سایت است . ممکن است این سوال برای شما نیز اتفاق افتاده است که کارشناس بهینه سازی وب سایت کیست؟ یک متخصص سئو سایت چه وظایفی داراست و تا چه حد می تواند در ترقی و ارتقاء مرتبه تارنما ما اثر گذار باشد؟ در‌صورتی‌که به مبحث بهینه سازی سایت علاقه‌مندید و یا این که دوست دارید دراین باره داده ها بیشتری کسب نمایید , تا پایان این مقاله با ما همراه باشید     .

کارشناس بهینه سازی وب سایت کیست؟ 

متخصص سئو سایت 

متخصص سئو سایت یا این که     SEO Specialist یک شعبده‌باز است که قادر است با     white hat seo یک اعجاز برای وب سایت شما رقم بزند ; اما ممکن است این تعریف یه خرده غیر قابل فهم به حیث رسد البته در واقع متخصص سئوی وب سایت با احاطه بر اصول سئوی سایت و با اعتنا به الگوریتم‌های گوناگون گوگل و با بهره‌گیری از اصول سئوی کلاه سفید , سبب ارتقاء مرتبه وبسایت شما میشود ; و در بهترین موقعیت , تارنما شمارا بین پنج سود اولیه جستجوی گوگل یا این که بقیه موتورهای کاوش قرار می دهد . ولی در صورتی وب سایت از محتوای عالی و بی نیاز برخوردار نباشد ; داده ها ضروری درباره با کسب‌وکار و فرایند آن ( دستکم هفتاد درصد داده ها ) در اختیار سئوکار قرار نگیرد ; یا این که بخش‌های متفاوت نظیر گروه گسترش تارنما , نتوانند به موقع عملکردشان را با متخصص سئو وب سایت و استراتژی‌هایش هماهنگ نمایند ; مطلقا نمی‌توانیم از سئوکار توقع اعجاز داشته باشیم     .

 

 

گونه های کارشناس سئوی وب سایت 

 

همان‌طور که برای انجام سئو روش‌های متفاوتی موجود هست ; متخصص‌های سئوی سایت نیز اشکال متفاوتی دارا هستند     :

سئوکارهای کلاه سپید 

 

سئوکارهای تمیز دست و اما کاربلد در‌این مدل جا می گیرند ; این جور از سئوکارها با استعمال از تکنیک‌ها و اصول مورد تایید موتورهای کاوش مانند بهینه‌سازی تصاویر , بهینه‌سازی آدرس‌ها و . . . . میتوانند در برهه زمانی نسبتا طولانی , تارنما شما‌را به رتبه‌های بالای موتورهای کاوش برسانند     .

سئوکارهای کلاه سیاه 

 

سئوکارهای کلاه سیاه با استعمال از روش‌های متعدد , سعی بر گول زدن موتورهای کاوش دارا‌هستند ; در صورتی با استخدام یک سئوکار کلاه سیاه , مرتبه سایتتان به یکباره سیر افزایشی پیدا کرد یا این که چه بسا تبدیل به او‌لین سود گوگل شد ; مضاعف خوشحال نشوید چرا‌که موتورهای کاوش خیلی زود وب سایت شما‌را تحت عنوان اسپم شناسایی میکنند براین اساس وب سایت شما مشتمل بر جریمه می شوید     .

سئوکار حرفه‌ای چه خصوصیاتی می بایست داشته باشد؟ 

 

1 - اهل مطالعه و کنجکاو باشید : متخصص ها سئو سایت با رصد کردن الگوریتم‌های نو گوگل , تلاش می‌نمایند تکنیک‌های آپ تو دیت بهینه‌سازی وب سایت را فرابگیرند ; سئوکارها کارآگاه‌های مادرزادی میباشند که برای کشف کردن عارضه ها موفقیت , سایت‌های دیگر را زیرورو و چک مینمایند . به این ترتیب درصورتی که اهل سرچ می‌باشید و نگاه جزیی‌نگری دارید میگردد ذکر کرد تا حدی برای تبدیل شدن به یک متخصص سئوی وب سایت آماده‌اید     .

2 - به لهجه انگلیسی مسلط باشید : حقیقت این است که دانش بهینه سازی سایت در سرزمین ما , هنوز نیز دانشی بچه است و شما تحت عنوان یک کارشناس‌ سئو سایت , گهگاه بدون چاره می‌باشید برای یافتن جواب سوالتتان به سراغ سایت‌های فرنگی بروید ; پس شناخت با گویش انگلیسی , یکی‌از شرط‌های حیاتی برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه‌ای است     .

3 - شکیبا و پیگیر باشید : در صورتی‌که بخواهید به صورت ظریف و بنیادین رتبه‌ی یک وب سایت را ارتقاء بدهید , می بایست شکیبا باشید . بارها و بارها برنامه‌ریزی فرمائید و از باخت نترسید , گهگاه چه بسا ضروری است برای یافتن یک کلمه و واژه مهم بی آلایش , بیشتر از روستا سود اولیه گوگل را بررسی نمائید     .

متخصص سئوی سایت چه وظایفی دارد؟ 

 

1 - گزینش راهکار کلی برای ایجاد محتوای بی نیاز و کاربردی : محتوای عالی یکی‌از بال‌های مهم برای پرواز یک وب سایت به صدر جدول حاصل گوگل است ; ولی مجموعه ساخت محتوا موضوعات مقاله‌های گوناگون را از کدام مرجع استخراج می‌کنند؟ یکی‌از وظیفه های سئوکارها چک وبسایت‌های حریف و موتورهای کاوش است ; آن ها با کاوش و استخراج مطالبی پرسرچ و پرطرفدار که قابلیت و امکان ساخت بک لینک و پیوند دارا هستند ; برای تولید محتوای مطلوب و سئوی سایت شده , به مجموعه ساخت محتوا , امداد می نمایند     .

2 - تحقیق در موتورهای کاوش برای یافتن کلمه‌های دارای اهمیت مطلوب : یک محتوا هر قدر نیز دیدنی باشد سوای حضور لغت ها با اهمیت , فقط یک مقاله دیدنی است و تاثیری در رنک تارنما ندارد ; متخصص سئوی سایت لغت ها با اهمیت مربوط به موضوعات را پیدا میکند و تلاش می نماید ماده نپخته اول را در اختیار گروه ایجاد محتوا قرار بدهد     .

کارشناس سئوی وب سایت 

3 - ساخت بک پیوند : شما تحت عنوان متخصص بهینه سازی سایت بایستی بتوانید به بقیه مطالب دارای ارتباط وبسایت پیوند بدهید ; با رپورتاژ‌های متفاوت در سایت‌های خبری پیوند سازی فرمائید و . . . و در غایت آمار مشاهده وبسایت و همینطور زمان ماندگاری استفاده کننده را ارتقا بدهید . از گونه های دیگر بک لینک و پیوند می‌توان به بک لینک‌های اینفوگرافیک , بک لینک و پیوند از اینترنت سایت‌های پرسش و جواب , لینک‌های گرافیکی , بک لینک و پیوند از ویدئو و . . . . اشاره نمود     .

4 - با صرفه سازی صفحه ها اسکن و صفحه‌های فرود برای بازاریابی موتور کاوش : فرض نمائید در تبلیغات یک وب سایت , یک دفعه کتابی را که مدت‌ها دنبالش بودید میبینید ; روی تصویر کلیک میکنید و به کاغذ فروش کتاب منتقل میشوید ; ولی صفحه‌ای که به آن سوق دهی شدید آن قدر نامرتب و آکنده‌از تصاویر گرافیکی و سفارش کالاهای دیگر است که عطای خرید را به لقایش میبخشید ; یک سئوکارحرفه‌ای وظیفه دارااست با ساخت کاغذ فرودهای دیدنی و کاربردی و به کار گیری از تکنیک‌های گوناگون مانند حذف منوی ناوبری , سپاس از یوزرها در قبال انجام کار و . . . نرخ پریدن وب سایت را کاهش و زمان ماندن یوزرها در تارنما را ارتقا بدهد     .

5 - به کار گیری از ابزارهای متعدد برای ارزیابی جایگاه وب سایت و کارایی برای بهبود آن : ابزارهای نظیر  google page speed insights , یا این که پلاگین الکسا و . . . یاری متعددی به سئوکارها مینماید تا مرتبه و هم‌چنین نقاط ضعف تارنما را پیدا نمایند . در بخش دیگری از این مقاله به بررسی نرم‌افزارهای محاسبه تارنما می پردازیم .

6 - بهینه‌سازی وب سایت با استعمال از توصیه‌های موتورهای کاوش : یک کدام از ویژگی‌های یک سئوکار حرفه‌ای فضولی است ; شما بایستی هر روز موتورهای کاوش را برای یافتن پایانی الگوریتم‌ها و ولی جدیدترین توصیه‌ها برای فراتر رفتن رنک وبسایت , تحت و رو فرمائید ; اما غالبا برای یافتن جواب می بایست به تعدادی وبسایت دارای اعتبار انگلیسی گویش نیز رمز بزنید و این یعنی می بایست همان‌طور که گفتیم تا حدی به لهجه انگلیسی مسلط باشید .

7 - بررسی و تحقیق درباره با سایت‌های حریف : با به کار گیری از ابزارهایی مانند spyfu بایستی بتوانید شیوه‌های ارتقاء راه‌بندان و تکنیک‌های وبسایت حریف را مورد محاسبه قرار دهید . به دنبال توضیحات بیشتری درباره با ابزار spyfu ارائه میگردد .

8 - انتخاب راهکار ساخت لینک و پیوند و سعی برای توسعه و گسترش آن : بعداز یک زمان بک لینک و پیوند سازی و همینطور بررسی موقعیت وب سایت , میتوانید متوجه گردید که کدام مدل بک لینک‌ها برای جذب مخاطب موثرتر بوده است و بدین ترتیب راهکار کلی بک پیوند سازی وب سایت را گزینش فرمایید .

بهینه سازی وب سایت کار خیر چه خصوصیت هایی دارد؟

 

1 - انجام سفارش های گوگل و عمل سئو سایت سپید

 

همان طور که پیش خیس ابلاغ کردیم , سئوی سایت فعالیت ماهر , فردی است که بر پایه ی سفارش های گوگل سرویس ها بهینه سازی سایت را انجام دهد و از طریق های بر خلاف قواعد گوگل استعمال نکند . اشخاصی که‌این مدل کار می نمایند روءیت کرد درازمدت به پروژه بهینه سازی وب سایت دارا‌هستند و برای مشتری توضیح می دهند که سئوی سایت یک مراحل درازمدت و طولانی است و در کوتاه برهه زمانی نمیتوان فیض مطلوب و ماهر کسب کرد . برخلاف این مدل اشخاص , سئوکارهایی که به روش های سیاه فعالیت می نمایند , مشاهده کرد درازمدت به قضیه ندارند و بعداز این که جایگاه در گوگل کسب شود همیاری درازمدتی با مشتری ندارند ( به‌این خاطر که ممکن است در آتی تارنما مشتری از سمت گوگل اسپم شود ) بدین ترتیب یک بهینه سازی وب سایت کار نیک و ماهر بایستی به نحوی کار نماید که همواره منافع صحیح و درازمدت مشتری را در لحاظ بگیرد و بر به عبارتی مبنا بتواند طرح ریزی نماید و راهکار سئو سایت معلوم کند .

2 - تعیین عبارات با اهمیت مطلوب و دارای ارتباط

 

از سایر خصوصیت های یک سئوکار عالی می شود به شیوه گزینش کلمه ها حساس اشاره نمود , سئوی سایت کار خیر فردی است که متعلق به تعداد محدودی کلمه ها حیاتی نیست و با انجام کار های مطلوب در درون وب سایت سبب می شود که یک وبسایت در کلمه ها مهم گوناگون و دارای اعتبار در مورد کاری خویش درجه خیر و خوبی را کسب نماید به طوری که آن وب سایت در ازا سرچ کلماتی که مخاطب انگیزه را درسمت آن سوق دهی می نماید برنده است و نهایتا سبب ساز ارتقاء تماشا هدفمند وبسایت شود . یک بهینه سازی وب سایت فعالیت ماهر , همواره عبارات اصلی جدیدی را استخراج می نماید تا از روش آنان بتواند فروش تارنما را ارتقا دهد و اشخاص بیشتری را در سمت وب سایت شما سوق دهی کند .

3-  پیدایش بودن و انطباق با روش های روز و الگوریتم های تازه گوگل

 

سئوی سایت فعالیت ماهر علاوه بر کار بر روی پارامترهای onpage seo و offpage seo همواره با محاسبه بازار و در لحاظ تصاحب کردن الگوریتم های تازه گوگل خویش را پیدایش می نماید و با اعتنا به این‌که سئو وب سایت یک رقابت در بین شما و همیاران تان در گوگل است , با ارزیابی رقبا و موقعیت بازار ( خواهش ها و نیازهای یوزرها ) همواره این وضعیت در درحال حاضر تغییر و تحول است , چون :

 

الگوریتم های گوگل تغییر و تحول می نمایند

رقبای شما در هم اکنون تغییرند

وضعیت بازار و نیازهای مشتری عوض میشود

 

بدین ترتیب همواره می بایست با حالت فوق شناخت داشت و خویش را پیدایش کرد . بهینه سازی وب سایت کار نیک به صورت درازمدت و تمام وقت بر روی پروژه مشتریان اتومات می نماید و کار خویش را وقتی که یک پروژه به فیض رسید متوقف نخواهد کرد . بهینه سازی سایت ماهر و با توان مبتنی بر عمل درازمدت و با آشنایی خصوصیت های مخاطب بدست می‌آید و شرکتی در مسئله سئو سایت چیره خواهد بود که در رتبه نخستین تمرکز خویش را بر روی بهبود تارنما از نگاه onpage seo یعنی ساختار و طراحی وب سایت و محتوای آن قرار دهد و آن‌گاه به تامل سئو آف پیج و تبلیغات فرنگی برای وبسایت باشد .

4-  یاد گرفتن مداوم

 

یک کدام از مهم‌ترین کارهایی که به صورت روزمره بایستی در برنامه کاری یک سئوکار باشد فراگرفتن مداوم بهینه سازی وب سایت است . به این خواسته می بایست از منابع دارای اعتبار جهت یاد گرفتن سئو سایت مصرف شود . وبسایت های مرجعی مانند بلاگ وب سایت MOZ یا این که تارنما backlinko و یا این که … منابع معتبری می باشند که هر بهینه سازی وب سایت کاری در عالم روزمره به آنان خصوصی می‌زند و از مقاله ها اثرگذار آن‌ها فایده میبرد . مزیت بزرگ این وبسایت ها این است که استدلال‌ها و بررسی هایی که متخصص ها سئو وب سایت خودشان انجام داده اند را از منتشر می نمایند . ویدئوهای یوتیوب در زمینه ی بهینه سازی سایت هم مضاعف خوب و موثر می باشند . یک سئوکار ماهر می بایست داده ها خویش در قضیه سئو وب سایت را آپدیت نگه دارااست و روزمره یک الی دو ساعت در خصوص سئوی سایت مطالعه نماید . تکنیک های بهینه سازی وب سایت هر روز در هم اکنون تغییر تحول می‌باشند و به همین علت , یک سئوکار مدام می بایست به جدیدترین روش ها و تکنیک های بهینه سازی سایت مطلع باشد .

5-  پیاده سازی تکنیک های متعدد و بررسی نتیجه ها

 

یاد گرفتن سئو وب سایت فقط از روش مطالعه یا این که بازدید قابلیت پذیر نخواهد بود و سئوکار می بایست شخصا روش های متفاوت را پیاده سازی و تجربه نماید . تکنیک های بخش اعظمی برای بهبود سئو وب سایت موجود هست که هرمورد از تکنیک ها روی تارنما های متعدد , نتیجه ها گوناگون نشان خواهند بخشید . بدین ترتیب سئوکار بایستی تکنیک های متعدد را روی وب سایت های متفاوت , اجرا نماید و حاصل نتیجه ها را تحقیق کند .

6- اشراف بر ابزارهای مایحتاج در سئو وب سایت

 

یک سئوکار ماهر بایستی بر ابزارهای مرسوم و پرکاربرد سئوی وب سایت اشراف داشته باشد و استعمال از آنها را یاد بگیرد و از آن‌ها در پروژه های خویش سود چیره شود . دو ابزار دوچندان موثر و پر استفاده در بهینه سازی وب سایت عبارتند ا ز گوگل وبمستر تولز ( google webmaster tools ) و گوگل آنالیتیکس ( google analytics ) . به صورت نمونه یک سئوکار ماهر بایستی بداند خطاهای ساخت شده در گوگل وبمستر تولز را چه طور می توان برطرف کرد یا این که این‌که ارزیابی اخلاق و رفتار یوزرها وبسایت از روش آنالیتیکس به چه صورت است . گوگل آنالیتیکس یک ابزار ماهر است که هر سئو سایت کاری میتواند از آن در جهت ارتقاء مرتبه وب سایت خویش در گوگل به کار گیری نماید . علاوه بر دو ابزار ذکر شده , ابزار های موثر دیگری نظیر google tag manager و google optimize و hotjar و google trend , google keyword planner و … وجود دارا‌هستند که با به کارگیری از این ابزارهای کاربردی می شود به صورت ماهر یک وب سایت را در جهت بهبود سئوی سایت آنالیز و بررسی کرد .

7- بررسی و بررسی رقبا

 

یکی دیگر از کارهایی که هر بهینه سازی سایت عمل ماهر بایستی به آن احاطه داشته باشد , بررسی و چک رقبا است . یک سئوکار عالی بایستی بتواند رقبای دارای اهمیت تارنما مورد نظرش را پیدا کرده و آنان را مورد بررسی قرار دهد . بعضا ها برسی رقبا را صرفا به بک پیوند های وب سایت رقبا محدود می نمایند .


منابع کاربردی مرتبط:



https://barnamenevis.org/showthread.php?561263-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D9%85%D8%9F&p=2431746#post2431746


http://seooptions.pasargadblog.ir/post/3

https://penzu.com/p/3a0a2dc2


https://medium.com/@seotechnical/%D9%85%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%DB%8C%D8%B3%D8%AA-86ed4df79e7b